A1 Zjednodušenie podnikania
Predbežné záväzné stanovisko
Aby si podnikateľ mohol vopred na každom úrade overiť, či je jeho aktivita v súlade so zákonom
viac >A2 Zjednodušenie podnikania
Alternatívy pri účelových finančných rezervách a zábezpekách
Aby poctiví podnikatelia mohli finančné rezervy nahradiť lacnejšími možnosťami, napríklad bankovou zárukou
viac >A3 Zjednodušenie podnikania
Skrátenie lehoty na uznávanie kvalifikácie osôb z krajín EÚ
Aby úrady posúdili odbornosť pri vydávaní koncesie za 30 dní namiesto 5 mesiacov
viac >A4 Zjednodušenie podnikania
Zúženie okruhu subjektov pre zbytočné smernice o legalizácií príjmov
Aby desiatky tisíc malých firiem nemuseli spracúvať zbytočné smernice pod hrozbou neprimerane vysokých pokút
viac >A5 Zjednodušenie podnikania
Doklady dostupné medzi úradmi
Aby jeden úrad nemohol žiadať dokument, ktorý už má iný štátny úrad
viac >A6 Zjednodušenie podnikania
Zavedenie autorskej licencie "Creative Commons"
Aby autori mohli umožniť používať svoje dielo v čo najširšej miere
viac >A7 Zjednodušenie podnikania
Zjednotenie požiadaviek pre kontrolórov hasiacich prístrojov
Aby pre oprávnenie kontroly hasiacich prístrojov stačila jednotná kvalifikácia
viac >A8 Zjednodušenie podnikania
Systém označovania slovenských výrobkov
Aby spotrebitelia jednoducho rozoznali skutočne slovenské výrobky
viac >A9 Zjednodušenie podnikania
Zvýšenie hranice na povinné audity
Aby malé firmy nemuseli platiť za biznis audítorských spoločností
viac >A10 Zjednodušenie podnikania
Účtovná závierka len raz
Aby firmy nemuseli predkladať účtovnú závierku duplicitne rôznym úradom
viac >A11 Zjednodušenie podnikania
Rýchlejšie konanie registrového súdu
Aby navrhovateľ pri odmietnutí zápisu skutočností do OR nemusel zbytočne dlho čakať, kým sa dozvie o tejto skutočnosti.
viac >A12 Zjednodušenie podnikania
Zrušenie povinnosti uchovávať cenovú evidenciu
Aby podnikateľov štát nešikanoval s cenovými kalkuláciami ako za socializmu
viac >A13 Zjednodušenie podnikania
Zrušenie nadbytočných smerníc pri vyhradených technických zariadeniach skupiny A
Aby prevádzkové predpisy mohla nahradiť sprievodná technická dokumentácia
viac >A14 Zjednodušenie podnikania
Zvýšenie hranice na dohľad nad ochranou osobných údajov
Menej byrokracie pre najmenšie firmy
viac >A15 Zjednodušenie podnikania
Zrušiť poplatky za lampový olej či grilovanie
Aby sa núdzové zásoby ropy financovali len zo súvisiacich produktov
viac >A16 Zjednodušenie podnikania
Odporujúce si zákony pre bezpečnostné služby
Aby SBS neboli pokutované za zamestnávanie handikepovaných
viac >A17 Zjednodušenie podnikania
Preškolenie vodičov v rámci BOZP
Aby zamestnanec s vodičským preukazom nemusel absolvovať zbytočné školenia
viac >A18 Zjednodušenie podnikania
Zjednotenie sadzieb poplatkov za kópie listín
Aby sa za rovnakú kópiu platilo na každom úrade rovnako
viac >A19 Zjednodušenie podnikania
Duplicitné hlásenia zdravotným poisťovniam
Aby finančná správa informovala o odklade na podanie daňového priznania
viac >A20 Zjednodušenie podnikania
Nezmyselné štatistiky o nákladnej doprave
Aby údaje o preprave posielali len podniky, pre ktoré sú dôležité
viac >A21 Zjednodušenie podnikania
Predĺženie termínu predkladania štatistických výkazov
Aby krkolomné termíny nestrpčovali podnikateľom život
viac >A22 Zjednodušenie podnikania
Duplicitné a zbytočné hlásenia
Aby daňový úrad nežiadal rovnaké údaje viackrát
viac >A23 Zjednodušenie podnikania
Registrácia DPH pri službách v rámci EÚ
Aby existovala hranica pre povinnú registráciu
viac >A24 Zjednodušenie podnikania
Odstránenie duplicít pri zasielaní údajov Sociálnej poisťovni
Aby pri skončení práce alebo výplate nemocenskej dávky SP nežiadala údaje znova
viac >A25 Zjednodušenie podnikania
Automatické zúčtovanie platieb Sociálnej poisťovni
Aby Sociálna poisťovňa vracala preplatky automaticky
viac >A26 Zjednodušenie podnikania
Zrušenie remeselných živností
Aby sa odstránila zbytočná a často obchádzaná byrokracia
viac >A27 Zjednodušenie podnikania
Splnomocnenie na zastupovanie pred daňovým úradom
Aby úrady rešpektovali účinnosť splnomocnenia
viac >A28 Zjednodušenie podnikania
Hlásenie kúpy a predaja vozidla
Aby sa zrušila zbytočná povinnosť hlásenia v súvislosti s vozidlami na DÚ
viac >A29 Zjednodušenie podnikania
Opakovaná registrácia zamestnávateľa v Sociálnej poisťovni
Aby po prerušení zamestnávania nemusela firma posielať ďalšie hlásenia
viac >A30 Zjednodušenie podnikania
Zrušenie základného imania s.r.o.
Aby sa zjednodušil vstup do podnikania
viac >A31 Zjednodušenie podnikania
Registrácia s. r. o. za symbolické euro
Aby sa zjednodušil vstup do podnikania
viac >A32 Zjednodušenie podnikania
Povinné členstvá v komorách
Aby budúci advokáti nemuseli otročiť 5 rokov
viac >A33 Zjednodušenie podnikania
Zrušenie gastrolístkov
Aby namiesto nich mohol zamestnávateľ poskytovať hotovosť
viac >A34 Zjednodušenie podnikania
Zrušenie povinnosti rezervného fondu
Aby podnikatelia mali o jednu administratívnu povinnosť menej
viac >B1 Služby poskytované štátom
Kompletná registrácia na jednom mieste
Aby pri založení firmy stačilo navštíviť jedno okienko
viac >B2 Služby poskytované štátom
Registrácia firiem u notárov
Aby pre každú zmenu alebo vznik firmy nebolo treba chodiť do krajského mesta
viac >B3 Služby poskytované štátom
Výpisy v Infokioskoch
Aby pre úradne platné potvrdenia nebolo treba chodiť ďaleko
viac >B4 Služby poskytované štátom
„Internet banking“ s úradmi
Aby na elektronickú komunikáciu nebol potrebný len zaručený elektronický podpis
viac >B5 Služby poskytované štátom
Budovanie proklientskej kultúry
Aby sa úradníci stali naozaj poskytovateľmi služieb
viac >B6 Služby poskytované štátom
Deň dlhých otváracích hodín úradov
Aby sa na úradoch dali vybaviť veci aj mimo bežnej pracovnej doby
viac >B7 Služby poskytované štátom
Obnovenie a rozšírenie Hospodárskeho registra
Aby firmy našli všetky prístupné údaje o partneroch na jednom mieste
viac >B8 Služby poskytované štátom
Elektronické podávanie patentov
Aby sa patentový proces zjednodušil
viac >B9 Služby poskytované štátom
Vzory zakladajúcich listín a zmlúv pre a.s. a s.r.o.
Aby sa zredukovala byrokracia a znížila chybovosť
viac >B10 Služby poskytované štátom
Elektronické výpisy z registrov
Aby sa i potvrdenia na právne účely dali vybaviť cez internet
viac >C1 Fungovanie štátu
Predbežné pripomienkové konanie
Aby vláda podrobne analyzovala dopady na podnikateľské prostredie
viac >C2 Fungovanie štátu
Žiadne hotovostné stimuly
Aby vláda nezvýhodňovala vybraných investorov cashovou podporou
viac >C3 Fungovanie štátu
Daňové úľavy v najchudobnejších okresoch
Aby ich poskytnutie bolo transparentné a jasné
viac >C4 Fungovanie štátu
Medzirezortné pripomienkovanie
Aby sa vláda nevyhýbala odborným pripomienkam
viac >C5 Fungovanie štátu
Uzákonenie legislatívnych pravidiel vlády
Aby legislatívne pravidlá nebolo možné obchádzať
viac >C6 Fungovanie štátu
Podrobné analýzy vplyvov
Aby sa vláda podrobne zaoberala zákonmi s vplyvom na podnikanie
viac >C7 Fungovanie štátu
Zákaz "prílepkových noviel" zákonov
Aby sa novely zákonov nevyužívali na schválenie vecne nesúvisiacich zmien
viac >C8 Fungovanie štátu
Poslanecké návrhy vo výboroch parlamentu
Aby boli aj návrhy poslancov podrobené diskusii
viac >C9 Fungovanie štátu
Zlúčiť obchodný a živnostenský register
Aby podnikatelia nepotrebovali dvojité povolenia
viac >C10 Fungovanie štátu
Povinné pripomienkovanie podnikateľmi
Aby sa podnikatelia mohli vyjadriť k návrhom zákonov
viac >C11 Fungovanie štátu
Sankcie napomenutím
Aby podnikateľ nebol pokutovaný hneď pri prvom porušení zákona
viac >C12 Fungovanie štátu
Zrušiť zákon o neprimeraných podmienkach v obchodných vzťahoch
Aby štát neriadil obchodné vzťahy
viac >C13 Fungovanie štátu
Audit úradných požiadaviek
Aby úradníci kontrolovali len to, čo je naozaj dôležité
viac >C14 Fungovanie štátu
Podnikateľské inkubátory
Aby tento projekt naozaj pomáhal začínajúcim podnikateľom
viac >C15 Fungovanie štátu
Jednotný identifikátor podnikateľských subjektov
Aby všetky registre evidovali firmu pod rovnakým číslom
viac >C16 Fungovanie štátu
Klientske centrá
Aby podnikatelia na úradoch vybavili veci na jednom mieste
viac >D1 Právna oblasť
Zrušenie zákonu o preukazovaní pôvodu majetku
Aby neúčinný zákon nahradili účinnejšie daňové postihy
viac >D3 Právna oblasť
Jednoznačnosť v podnikateľských predpisoch
Aby sa odstránili rozdiely medzi občianskym a obchodným právom zmluvným
viac >D4 Právna oblasť
Vyššia zodpovednosti konateľov s. r. o.
Aby sa poctiví podnikatelia netrpeli kvôli špekulantom
viac >D5 Právna oblasť
Spoločník ručiaci za záväzky s.r.o. z doby jeho spoločníctva
Aby sa zabránilo prepisom firiem na "biele kone"
viac >D6 Právna oblasť
Zákaz podnikania podvodníkom
Aby podvodníci nemohli vo svojej činnosti pokračovať
viac >D7 Právna oblasť
Účinnejšie posudzovanie odporu
Aby inštitút platobného rozkazu nebol zbytočný
viac >D8 Právna oblasť
Poplatok za odpor voči platobnému rozkazu
Aby sa zvýšili náklady neodôvodnených odporov
viac >D9 Právna oblasť
Precizácia záložného práva k budúcim nehnuteľnostiam
Aby sa ujasnili pravidlá pri založení budúcej nehnuteľnosti
viac >D11 Právna oblasť
Záložné právo a zabezpečovací prevod práva
Aby sa nedalo jedno aktívum založiť dvakrát
viac >D14 Právna oblasť
Účinnejšie rozhodcovské konanie
Aby sa posilnilo postavenie mimosúdnych dohô
viac >D15 Právna oblasť
Najneskorší termín začiatku pojednávania
Aby sa súdne spory zbytočne nepredlžovali
viac >D17 Právna oblasť
Náhradné doručenie platobného rozkazu
Aby bola lepšia vymáhateľnosť platobných rozkazov
viac >D18 Právna oblasť
Menej predlžovania súdnych konaní
Aby sa nedalo vyhýbať vydávaniu rozsudkov
viac >E1 Konkurz a reštrukturalizácia
Posilnenie postavenia veriteľov v konkurze
Aby boli ochránené ich pohľadávky
viac >E2 Konkurz a reštrukturalizácia
Insolvenčný register
Aby boli informácie z konkurzov ľahko dostupné
viac >E3 Konkurz a reštrukturalizácia
Zníženie poplatku na vyhlásenie konkurzu
Aby dôvodné podania boli lacnejšie
viac >E4 Konkurz a reštrukturalizácia
Širšia definícia zlého úmyslu
Aby boli veritelia lepšie chránení
viac >F2 Verejné obstarávanie
Centrálny web obstarávaní
Aby sa o všetkých obstáravaniach naozaj vedelo
viac >F3 Verejné obstarávanie
Kontrola súťažných podkladov na ÚVO
Aby si bolo vopred možné overiť, či je súťaž pripravená férovo
viac >F4 Verejné obstarávanie
Transparentnosť a nediskriminácia
Aby obstarávatelia, vedeli, čo sa od nich očakáva
viac >F5 Verejné obstarávanie
Jasné povinnosti osôb pri verejnom obstarávaní
Aby osoby, realizujúce obstarávanie, niesli aj zodpovednosť
viac >F6 Verejné obstarávanie
Jednoduchšie menšie verejné obstarávania
Aby menšie verejné obstarávania boli rýchlejšie a menej byrokratické
viac >F7 Verejné obstarávanie
Zverejňovanie metodických usmernení ÚVO
Aby pokyny ÚVO boli jednotné a záväzné
viac >G1 Dane a verejné financie
Zjednotenie sadzieb DPH
Aby sme znížili sadzby a odstránili výnimky
viac >G2 Dane a verejné financie
Úprava pokút pri mesačných mzdových prehľadoch
Aby daňové úrady nezneužívali hoc i 1-dňové meškanie na pokutovanie
viac >G3 Dane a verejné financie
Jednoduchšie odpisovanie nevymožiteľných pohľadávok
Aby štát nevyberal dane aj z neuhradených faktúr
viac >G4 Dane a verejné financie
Inteligentnejšie kontroly DPH
Aby sa bojovalo proti daňovým únikom bez zvyšovania byrokracie
viac >G5 Dane a verejné financie
Predvyplnenie daňového priznania a ďalších tlačív k dani z príjmov a k odvodom
Aby sa vyúčtovanie daní z príjmov maximálne zjednodušilo
viac >G6 Dane a verejné financie
Jednotné kontaktné miesta
Aby sa ich činnosť rozšírila na všetky potrebné úrady
viac >G7 Dane a verejné financie
Návod na podávanie daňových priznaní k DPH
Aby sa podnikatelia dokázali lepšie orientovať
viac >G8 Dane a verejné financie
Portál náležitostí k spotrebnej dani z minerálneho oleja
Aby túto daň podnikatelia zadministrovali elektronicky
viac >G9 Dane a verejné financie
Manuál k spotrebnej dani z minerálneho oleja
Aby sa podnikatelia dokázali lepšie orientovať
viac >G10 Dane a verejné financie
Portál k spotrebnej dani z liehu
Aby túto daň podnikatelia zadministrovali elektronicky
viac >G11 Dane a verejné financie
Viac elektronickej komunikácie v daňových otázkach
Aby sa podnikateľ s daňovým úradom dohodol cez internet
viac >G12 Dane a verejné financie
Elektronická komunikácia v spotrebných daniach z energií
Aby sa podnikateľ s daňovým úradom dohodol cez internet
viac >G13 Dane a verejné financie
Elektronické verzie tlačív s návodom pri daniach z energií
Aby sa tlačivá ľahšie vypĺňali
viac >G14 Dane a verejné financie
Elektronické hlásenie náležitostí pri spotrebnej dani z vína
Aby túto daň podnikatelia zadministrovali elektronicky
viac >G15 Dane a verejné financie
Elektronické hlásenie náležitostí pri spotrebnej dani z piva
Aby túto daň podnikatelia zadministrovali elektronicky
viac >G16 Dane a verejné financie
Elektronické hlásenie náležitostí pri spotrebnej dani z tabaku
Aby túto daň podnikatelia zadministrovali elektronicky
viac >G17 Dane a verejné financie
Jednorazové odpisovanie majetku
Aby podnikatelia mohli odpisovať majetok podľa skutočných potrieb
viac >H2 Odvodový bonus
Zjednotenie stropov a vymeriavacích základov pre dane a odvody
Aby sa dali jednoducho a prehľadne spočítať
viac >H3 Odvodový bonus
Jednotné daňovo-odvodové priznanie
Aby sa dane a odvody naozaj zúčtovali na jedinom mieste
viac >H4 Odvodový bonus
Platba všetkých daní a odvodov jedinému finančnému úradu
Aby stačilo zaplatiť raz
viac >H5 Odvodový bonus
Ročné zúčtovanie daní a odvodov
Aby všetky preplatky či nedoplatky spočítal finančný úrad hneď a naraz
viac >I1 Sociálne veci a trh práce
Opakovanie zmlúv na dobu určitú
Aby zamestnávateľ a zamestnanec mohli predlžovať pracovný pomer
viac >I2 Sociálne veci a trh práce
Dáta o trhu práce na webe
Aby podnikatelia vedeli prispôsobiť svoje očakávania
viac >I3 Sociálne veci a trh práce
Súkromné firmy v službách v nezamestnanosti
Aby si dlhodobo nezamestnaní mohli nájsť prácu ľahšie
viac >I4 Sociálne veci a trh práce
Nezávislý hodnotiaci systém opatrení trhu práce
Aby sa dalo rozlíšiť, ktoré opatrenia účinkujú, a ktoré nie
viac >I5 Sociálne veci a trh práce
Best practices v integrácii nízko-kvalifikovaných
Aby sa aj iné firmy mohli inšpirovať od úspešných
viac >I6 Sociálne veci a trh práce
Projekt obnovy kultúrneho dedičstva
Aby si v komunálnych aktivitách nezamestnaní obnovili pracovné návyky
viac >I7 Sociálne veci a trh práce
Zníženie odvodov pri zamestnaní dlhodobo nezamestnaných
Aby mali šancu naspať sa integrovať do pracovného procesu
viac >I8 Sociálne veci a trh práce
Zjednodušené uznávanie zahraničných dokumentov
Aby sme vedeli ľahšie riešiť nedostatok pracovníkov vo vybraných odvetviach
viac >I9 Sociálne veci a trh práce
Informácie o sociálnych systémoch v EÚ
Aby sa presun zamestnancov v rámci krajín stal jednoduchším
viac >I10 Sociálne veci a trh práce
Zákon o extenziách
Aby odbory spolu s najväčšími podnikateľmi nelikvidovali ostatných
viac >I11 Sociálne veci a trh práce
Rekategorizácia vyhradených technických zariadení
Aby sa pri menej rizikových zariadeniach šetrili náklady pri zachovaní bezpečnosti
viac >I12 Sociálne veci a trh práce
Procesné postupy Inšpektorátu práce
Aby mali podnikatelia viac právnej istoty pri inšpekciách práce
viac >I13 Sociálne veci a trh práce
Predvyplnenie záznamu o registrovanom pracovnom úraze
Aby sa zmenšila byrokracia
viac >I14 Sociálne veci a trh práce
Zrušenie povinnosti Akceptačných listov
Aby sa obnovila konkurencia medzi DSS
viac >I15 Sociálne veci a trh práce
Prepojenie databáz služieb zamestnanosti
Aby sa sflexibilnila evidencia nezamestnaných
viac >I16 Sociálne veci a trh práce
Úradnícka kámasútra
Aby sa prehodnotila zrozumiteľnosť a skutočná potreba opatrení ochrany pred záťažou v práci
viac >J1 Školstvo, vzdelávanie, veda, inovácie
Vzdelávanie o reálnom svete
Aby žiaci prichádzali na pracovný trh pripravení na skutočný život
viac >J2 Školstvo, vzdelávanie, veda, inovácie
Reforma vzdelávania spolu s firmami
Aby firmy mohli ovplyvniť vzdelávanie pre potreby praxe
viac >J3 Školstvo, vzdelávanie, veda, inovácie
Lokálni zamestnávatelia v príprave osnov
Aby školy v regiónoch pripravovali žiakov pre lokálnu prax
viac >J4 Školstvo, vzdelávanie, veda, inovácie
Technologické parky pri univerzitách
Aby vysoké školstvo kooperovalo so súkromným sektorom
viac >J5 Školstvo, vzdelávanie, veda, inovácie
Zdroje Inovačného fondu pre viacerých
Aby sa využili zamrznuté, no účelové fondy Ministerstva hospodárstva
viac >K1 Fondy európskej únie
Maximum prostriedkov investovať do budovania infraštruktúry
Aby projekty slúžili všetkým, nielen vybraným
viac >K2 Fondy európskej únie
Dôraz na sledovanie výsledkov, nie výstupov
Aby sa dôsledne monitorovali merateľné ukazovatele
viac >K3 Fondy európskej únie
Výsledkovo orientované indikátory
Aby sa za fondy EÚ dosahovala skutočná protihodnota
viac >K4 Fondy európskej únie
Informovanie o dôvodoch neschválenia
Aby žiadatelia poznali skutočné dôvody svojho odmietnutia
viac >K5 Fondy európskej únie
Menej subjektívneho hodnotenia
Aby hodnotenie projektov bolo čo najviac závislé na kriteriálnom výbere
viac >K6 Fondy európskej únie
Elektronizácia procesu žiadosti o pridelenie NFP
Aby sa eliminovala byrokracia pri žiadaní príspevku
viac >K7 Fondy európskej únie
Predfinancovanie projektov
Aby preplácanie výdavkov nespôsobovalo cash-flow problémy podnikom
viac >K8 Fondy európskej únie
Dve kolá pri investičných projektoch
Aby sa znížili náklady neúspešných žiadateľov
viac >K9 Fondy európskej únie
Paušálna podpora pri podobných projektoch
Aby bolo prideľovanie jednoduchšie a prehľadnejšie
viac >K11 Fondy európskej únie
Inovatívne formy pomoci
Aby prostriedky fondov EÚ mohli slúžiť viacerým
viac >L1 Stavebníctvo a trh s pôdou
Jednoduchšie stavebné procesy pri menších stavbách
Aby boli menšie, štandardné stavby bez byrokracie
viac >L2 Stavebníctvo a trh s pôdou
Bez opakovaných vyjadrení inštitúcií
Aby sa niektoré potvrdenia nevyžadovali dvakrát
viac >L3 Stavebníctvo a trh s pôdou
Presun povinností medzi územným a stavebným konaním
Aby viaceré povolenia stačilo dodať v stavebnom konaní
viac >L4 Stavebníctvo a trh s pôdou
Úrad musí vydať zoznam dokumentov a subjektov
Aby stavebník vopred vedel, čo ho čaká
viac >L5 Stavebníctvo a trh s pôdou
Povinnosť úradov dodržiavať lehoty
Aby úrady vydávali potrebné rozhodnutia včas
viac >L6 Stavebníctvo a trh s pôdou
Povolenie v skrátenej lehote za poplatok
Aby sa dalo rozhodovanie urýchliť
viac >L7 Stavebníctvo a trh s pôdou
Zverejňovanie cien nehnuteľností
Aby existoval prehľad o vývoji trhu
viac >L8 Stavebníctvo a trh s pôdou
Kratšie vydávanie územného rozhodnutia
Aby jednoduché stavby mali papiere do 30 dní
viac >L9 Stavebníctvo a trh s pôdou
Zníženie administratívy povoľovacích konaní stavieb
Aby na menšie stavby nebolo potrebné stavebné konanie
viac >L10 Stavebníctvo a trh s pôdou
Dokončiť vektorové mapovanie Slovenska
Aby boli údaje presnejšie a prístupnejšie
viac >M1 Energetika
Posilnenie analytickej kapacity ÚRSO
Aby o regulácii rozhodoval nezávislejší úrad
viac >M2 Energetika
Benchmarking v regulácii cien
Aby regulácia bola účinná a porovnateľná so zahraničím
viac >M3 Energetika
Degresívny poplatok za TPS
Aby veľkí spotrebitelia nebankrotovali kvôli cenám energií
viac >M4 Energetika
Zverejňovanie zasadnutí rady ÚRSO
Aby bola činnosť regulačného úradu transparentná
viac >M5 Energetika
Minimalizácia odchýlok pri zúčtovaní dodávok energií
Aby presnosť stlačila ceny nadol
viac >M6 Energetika
Zrušenie Lex SPP
Aby cenové návrhy podliehali nezávislej regulácii, nie politike
viac >