B5Služby poskytované štátom
Budovanie proklientskej kultúry
Aby sa úradníci stali naozaj poskytovateľmi služieb
Návrh:
Navrhujeme sériou dlhodobých opatrení systematicky budovať proklientsku kultúru úradníkov, ktorí prichádzajú do styku s podnikateľmi a občanmi. Napríklad školeniami a opatreniami na zlepšovanie kvality práce úradov a odmeňovaním naviazaným na plnenie merateľných indikátorov a spokojnosti, využitím fondov EÚ určených na vzdelávanie verejného sektora prioritne na rozvoj komunikačných zručností, či pravidelným systémom stáží úradníkov v súkromných firmách a naopak.
Zdôvodnenie:
Na rozdiel od návštevy súkromnej firmy, ktorá pracuje s množstvom drobných klientov, návšteva úradov ešte stále vyvoláva v mnohých podnikateľoch zimomriavky. Spôsobené to je často i špecifickým prístupom voči občanom, tzv. "stránkam", ktorí v očiach verejnej správy nie sú považovaní za kleintov. Podobne ako v súkromnom sektore možno očakávať zvyšovanie kvality vo verejnom sektore od adekvátne školeného a pripraveného personálu. Zvyšovanie zručnosti v oblasti komunikácie s klientmi je nevyhnutným predpokladom pre zvyšovanie spokojnosti fyzických a právnických osôb s poskytovaním verejných služieb. Cieľom je, aby sa zo "stránok" stali "klienti" a aby úrady chápali svoju prácu ako poskytovanie služieb občanovi.